PTICE PEVAČICE - FAUNE EVROPE
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
PTICE PEVAČICE - FAUNE EVROPE

Forum za sve ljubitelje i odgajivače ptica pevačica-Štiglić, kanarinac, zimovka, cajzlić, konopljar, anifla, zelendur,kringl,bastard,krstokljun, slavuj, egzote,zebe, mekokljunci uzgoj, razmnožavanje, genetika, bolesti, lekovi, kavezi, volijere, pesma...
 
HomeHome  PortalPortal  GalleryGallery  Latest imagesLatest images  ТражиТражи  Региструј сеРегиструј се  Приступи  
Тражи
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
TAKMIČENJA
 https://pticefauneevrope.forumsc.net/t2064-topic#34861  pticefauneevrope.forumsc.net
AKCIJA ŽIVOT JE MRVICA
AKCIJA ŽIVOT JE MRVICA
Latest topics
» order dapoxetine usa
Zakoni i podzakonski akti - Page 6 EmptySat 13 Jan 2024, 03:22 by LiamynC

» finasteride lymph nodes
Zakoni i podzakonski akti - Page 6 EmptyWed 22 Nov 2023, 18:03 by LiamynC

» buy priligy in malaysia
Zakoni i podzakonski akti - Page 6 EmptyMon 20 Nov 2023, 06:16 by LiamynC

» buy dapoxetine 60 mg in india
Zakoni i podzakonski akti - Page 6 EmptySun 19 Nov 2023, 13:21 by LiamynC

» Pesma štiglića
Zakoni i podzakonski akti - Page 6 EmptyThu 03 Aug 2023, 01:06 by Jovan0

» CD za školovanje bastarda na pesmu štiglića
Zakoni i podzakonski akti - Page 6 EmptyWed 15 Feb 2023, 19:43 by Milan

» KLIJAVO SEME za ishranu ptica
Zakoni i podzakonski akti - Page 6 EmptyWed 15 Feb 2023, 19:40 by Milan

» Prirodna ishrana Stiglica
Zakoni i podzakonski akti - Page 6 EmptyThu 05 Jan 2023, 19:45 by Milan

» TIGRICE - Melopsittacus Undulatus
Zakoni i podzakonski akti - Page 6 EmptyThu 05 Jan 2023, 01:23 by Milan

Извештај о извршеном обележавању младих излегнутих птица у сезони 2015.
Zakoni i podzakonski akti - Page 6 EmptyWed 29 Feb 2012, 17:05 by Milan
У складу са чланом 25. Став 4 и чланом и чланом 26. Правилника о условима држања, начину обележавања и евидентирања дивљих животиња у заточеништву (Службени гласник РС број 86/10) надлежном Министасртву је данас достављен …

[ Full reading ]
Comments: 4
Zbrinjavanje i odgoj mladih slavuja
Zakoni i podzakonski akti - Page 6 EmptyThu 29 May 2014, 14:19 by Milan
Danas 25.05.2014. godine su deca donela mladunce (najverovatnije slavuja) koje su pronasli u pokosenom grmlju. Krenula je odmah procedura zbrinjavanja i pokusaj da se ptice odrze u zivotu. I pored ogromnog iskustva u rucnom hranjenju ptica, prvi put se srecemo sa " mekokljuncima" tako da je svaka pomoc dobrodosla.

Comments: 0
OBAVEŠTENJE O ODRŽANOM SEMINARU ZA SUDIJE-INSTRUKTORE I OCENJIVAČE ZA PESMU ŠTIGLIĆA
Zakoni i podzakonski akti - Page 6 EmptySat 29 Mar 2014, 09:17 by Milan
OBAVEŠTENJE
O ODRŽANOM SEMINARU ZA SUDIJE-INSTRUKTORE I OCENJIVAČE ZA PESMU ŠTIGLIĆA

      U Organizaciji Saveza Srbije za očuvanje I odgoj egzotičnih, divljih I zaštićenih životinja I udruženja “Ptice pevačice faune Evrope” za vikend je u  Pirotu održan prvi seminar  za sudije –instruktore I ocenjivače za pesmu štiglića “Balkanika”.
      Nakon donošenja …

[ Full reading ]
Comments: 0
RODOVNIK SAVEZA SRBIJE DEFINISAN ZAKONSKOM REGULATIVOM
Zakoni i podzakonski akti - Page 6 EmptySat 22 Feb 2014, 00:03 by Milan
Poštovani kolege, odgajivači ptica čast nam je da Vas obavestimo da su naši sastanci sa nadležnim ministarstvima urodili plodom i da  je Rodovnik Saveza Srbije za očuvganje i odgoje egzotičnih , divljih i zaštićenih životinja nakon više od 3 godine zalaganja napokon i zvanično usvojen od nadležnih organa.
         Na ovaj način izdejstvovali smo da svi gradjani Srbije dobiju …

[ Full reading ]
Comments: 1
Dimenzija prstenova-alkica za obeležavanje ptica
Zakoni i podzakonski akti - Page 6 EmptyFri 03 Sep 2010, 14:28 by Milan
Прилог 2. Правилника о обележавању птица
Судијске организације Савеза Србије за очување и одгој егзоричних, дивљих и заштићених животиња “С.П.А.С.”

Димензије прстенова за обележавање птица и живине

2.00 mm Ružasta astrilda, …

[ Full reading ]
Comments: 1
UDRUŽENJE PTICE PEVAČICE FAUNE EVROPE
Zakoni i podzakonski akti - Page 6 EmptySat 30 Apr 2011, 13:22 by Milan
Удружење за заштиту, одгој и проучавање птица певачица "ПТИЦЕ ПЕВАЧИЦЕ ФАУНЕ ЕВРОПЕ" јесте невладино, нестраначко и непрофитабилно удружење a циљевима из области заштите , проучавања и одгоја птица певачица …

[ Full reading ]
Comments: 51
OBAVEŠTENJE ALKICE ZA 2017 GODINU
Zakoni i podzakonski akti - Page 6 EmptyMon 16 Sep 2013, 00:52 by Milan
Pošto po važećim zakonima u Srbiji svaka ptica mora biti obeležena kako bi mogli da je držite, prodajete, menjate, transportujete ili javno izlažete Savez Srbije SPAS će izaći u susret svojim članovima i pomoći im u obeležavanju mladih ptica za 2017 godinu.

Obeležavanje ptica vršiće se u skladu sa zakonima Srbije i po evropskim standardima.
Cena obeležavanja jedne ptice ( …

[ Full reading ]
Comments: 1
Izdavanje RODOVNIKA za ptice
Zakoni i podzakonski akti - Page 6 EmptyTue 22 Nov 2011, 13:42 by Milan
Obaveštenje

На основу члана 9.  Правилника о обележавању птица Судисјке организације Савеза Србије за очување и одгој егзоричних, дивљих и заштићених животиња “ С.П.А.С. ” одгајивачи који су извршили набавку прстенова …

[ Full reading ]
Comments: 3
Plaćanje članarine udruženju
Zakoni i podzakonski akti - Page 6 EmptyFri 04 Jan 2013, 13:14 by Milan
Obave

Članarina za 2022 godinu je 1000 din  a plaća se na godišnjem nivou.,[/b] nakon uplate članarine, overenu uplatnicu i pristupnicu šaljete na adresu UDRUŽENJE PTICE PEVAČICE FAUNE EVROPE ul. Vuka Karadžića 6 a /24 18300 Pirot-preporučeno. Obavezno na koverti ostavite svoju adresu u slučaju da pismo zaluta.

članarinu uplaćujete na sledeći žiro račun : br ŽR 220-131917-04


[ Full reading ]
Comments: 1
KAKO POSTATI ČLAN UDRUŽENJA
Zakoni i podzakonski akti - Page 6 EmptyFri 04 Jan 2013, 12:23 by Milan
Svako ko se slaže sa ciljevima PPFE može postati član udruženja bez obzira gde se nalazi pošto udruženje deluje na prostoru cele Srbije. Dovoljno je da samo popunite pristupnicu i uplatite članarinu Od strane udruženja osmišljene su neke olakšice za sve vas tako da će te o svim aktivnostima udruženja biti odmah obavešteni preko ovog foruma u temama predvidjenim za to, članovi …

[ Full reading ]
Comments: 0
Prijatelji foruma
 pticefauneevrope.forumsc.net  Serbian Biodiversity Portal
Moj ljubimac
Piroćanka Zoo Park KOKI!

 

 Zakoni i podzakonski akti

Go down 
+20
jigor
CRNA UDOVICA
Zokbok988
slavishab
popicaBL
Gost
grujo
jevca5
Cizak
sugubinac
Furla
Boban
Santa
bogdanik
Talpa
pticar nis
Бане
administrator
Laza
Milan
24 posters
Иди на страну : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
АуторПорука
Furla
Starosedeoc
Starosedeoc
Furla


Број порука : 1470
Join date : 18.07.2009
Age : 46

Zakoni i podzakonski akti - Page 6 Empty
ПорукаНаслов: Re: Zakoni i podzakonski akti   Zakoni i podzakonski akti - Page 6 EmptyThu 25 Nov 2010, 10:21

Re: jigor
Divim se svakoj ptici i svakom odgajivaču faune evrope pa makar da je odgajio samo jednu pticu. Odgajivači faune evrope najbolje znaju koliko truda, odricanja, vremena,novca, strpljenja i živaca treba da bi se odgajale ptice pevačice. Najzad je njihov trud ovim pravilnikom priznat i na neki način nagrađen. Dok su drugi lovoli ptice i uživali u lovu, oni su strpljivo i mukotrpno radili na reprodukciji ptica pevačica.
Što se tumačenja mog predhodnog posta tiče pročitaj pažljivo pravilnik i biće ti jasno šta sam tim postom rekao.
Napisao si da treba da pustimo pravnike da tumače zakon. Ko Vas je u tome sprečava Exclamation Question
Sada možete da tumačite pravilnik koliko god hoćete, ali ne možete da ga promenite. Bilo je prilike za aktivno učešće pravnika u procesu donošenja ovog pravilnika. Nisam primetio Vašu aktivnos kada je to bilo neophodno. Ili bar o tome niste pisali na forumu.
Назад на врх Go down
vrscanin
Član
Član
vrscanin


Број порука : 77
Join date : 18.11.2009
Age : 55
Локација : vrsac

Zakoni i podzakonski akti - Page 6 Empty
ПорукаНаслов: Re: Zakoni i podzakonski akti   Zakoni i podzakonski akti - Page 6 EmptySat 27 Nov 2010, 09:15

jigor ::
Tako je druže, to su konkretna pitanja koja traže i konkretne odgovore. Upravo ja o tome i pričam da treba malo strpljenja i struke, pustite Nas par dana da na pravi način protumačimo odluku i onda ćemo svi biti načisto, i koja su nam PRAVA i koje su nam OBAVEZE.
Ja pišem o toj temi a Mića se divi svojoj ptici od 5 godina Shocked


Jigore jel ste protumacili zakon,sta kaze .... za obaveze i prava?
Назад на врх Go down
Milan
Admin
Admin
Milan


Број порука : 4633
Join date : 03.03.2009
Age : 48
Локација : Pirot

Zakoni i podzakonski akti - Page 6 Empty
ПорукаНаслов: Re: Zakoni i podzakonski akti   Zakoni i podzakonski akti - Page 6 EmptySun 05 Dec 2010, 05:20

Milan ::
Dok neki trguju zaštićenim vrstama, ostvaruju materijalnu dobit i čekaju da se legalizacija sama od sebe završi mi moramo da radimo Smile

U toku je izmena Zakona o zaštiti prirode, u prilogu vam dostavljamo kompletne izmene uz uporedno predstavljanje važećih članova. Što se našeg udruženja tiče, naše je mišljenje da se ovim izmenama štite ptice i da se ne ugrožavaju ničija prava pa je stav da podržimo tu inicijativu, ukoliko neko ima neki predlog neka se izjasni da bi smo mogli na vreme da reagujemo.





Dozvoljene radnje sa strogo zaštićenim divljim vrstama
Član 75.
Izuzetno od odredbe člana 74. ovog zakona, u slučaju opravdanog javnog
interesa i pod uslovom da ne postoji drugo zadovoljavajuće rešenje i da izuzeće nije
štetno po opstanak populacija strogo zaštićenih divljih vrsta u povoljnom stanju
očuvanja u njihovom prirodnom području rasprostranjenosti, Ministarstvo može
dozvoliti radnje radi:
1) istraživanja i obrazovanja, upravljanja populacijom, ponovnog
naseljavanja (repopulacije), ponovnog unošenja i uzgoja u in-situ i ex-situ uslovima;
2) sprečavanja ozbiljnih šteta na usevima, stoci, šumama, ribnjacima, vodi i
drugim oblicima svojine; 3) radi zaštite javnog zdravlja i javne bezbednosti, ili drugih razloga od
preovladavajućeg javnog interesa, uključujući razloge socijalne ili ekonomske prirode
i korisne posledice od prvenstvenog značaja za životnu sredinu;
4) sakupljanja matičnih jedinki u cilju razmnožavanja, gajenja njihovih
potomaka i prometa u komercijalne svrhe u za to registrovanim plantažnim i
farmerskim objektima uz uslov da se deo jedinki vrati na prirodna staništa.
Dozvolu za slučaj iz stava 1. ovog člana izdaje Ministarstvo po prethodno
pribavljenom mišljenju zavoda i ministarstva nadležnog za poslove poljoprivrede,
šumarstva i vodoprivrede.
Dozvola iz stava 2. ovog člana izdaje se u formi rešenja i sadrži: naziv vrste,
svrhu i cilj korišćenja odnosno obavljanja radnji, mesto obavljanja radnji, vreme
važenja dozvole, način i uslove pod kojima se mogu obavljati radnje, kao i način
dostavljanja izveštaja o obavljenim radnjama.
Na rešenje iz stava 4. ovog člana, žalba nije dozvoljena, ali se može

Члан 35. ( Dupuna)
У члану 75. став 3. мења се и гласи:
,,Захтев за издавање дозволе мора да садржи: назив врсте, разлоге, сврху и циљ
коришћења односно обављања радњи, елаборат/студију о начину, месту, времену,
корисним односно штетним последицама и друге доказе и релевантне чињенице од
значаја за конкретан случај.”
После става 3. додаје се нов став 4. који гласи:
„Дозвола из става 2. овог члана издаје се у форми решења.”
Став 4. постаје став 5.

Član 78.
Za istraživanje strogo zaštićenih i zaštićenih divljih vrsta dozvolu izdaje
Ministarstvo, rešenjem uz prethodno pribavljeno mišljenje zavoda.
Za naučnoistraživački rad koji se obavlja na zaštićenom području izvođač je
dužan da obavesti upravljača.
Izveštaji istraživanja iz stava 1. ovog člana dostavljaju se Ministarstvu,
zavodu i upravljaču zaštićenog područja do kraja kalendarske godine.
Iznošenje divljih vrsta i/ili njihovih delova i derivata iz stava 1. ovog člana u
naučnoistraživačke svrhe vrši se na osnovu dozvole koju izdaje Ministarstvo, u
skladu sa članom 94. ovog zakona.
Na rešenje iz stava 1. žalba nije dozvoljena, ali se može pokrenuti upravni
Члан 36.(Dopuna)
У члaну 78. став 1. после речи „дозволу” додају се речи „у научно-истраживачке
и образовне сврхе”.
Став 2. мења се и гласи:
„Дозвољене активности из става 1. овог члана, на заштићеном подручју
обављају се у складу са актом о унутрашњем реду и чуварској служби.”

Član 82.
Zabranjeno je unošenje alohtonih divljih vrsta i njihovih hibrida u slobodnu
prirodu na području Republike Srbije. stručno dokazano i prihvatljivo s gledišta zaštite prirode i održivog upravljanja,
odnosno ako se unošenjem ne ugrožava prirodno stanište autohtonih divljih vrsta.
Ministarstvo izdaje dozvolu iz stava 2. ovog člana na osnovu studije
prihvatljivosti i studije o proceni uticaja na prirodu, uz saglasnost ministarstva
nadležnog za poslove poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede.
Uslove i način unošenja alohtonih divljih vrsta i njihovih hibrida u
kontrolisanim uslovima (registrovani zoološki vrtovi i druga uzgajališta) propisuje
ministar uz saglasnost ministra nadležnog za poslove poljoprivrede, šumarstva i
vodoprivrede, a po prethodno pribavljenom mišljenju zavoda i drugih naučnih i
stručnih institucija.
Strane divlje vrste koje unošenjem i/ili širenjem ugrožavaju druge vrste i
ukupnu biološku raznovrsnost na području Republike Srbije proglašava invazivnim
Ministarstvo, na osnovu opšteprihvaćenih međunarodnih kriterijuma, naučnih
saznanja i obaveza preuzetih iz međunarodnih ugovora i međunarodnih dokumenata,
na predlog Zavoda i drugih stručnih i naučnih institucija, a po prethodno pribavljenom
mišljenju ministarstva nadležnog za poslove poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede
Aktom iz stava 5. ovog člana propisuju se mere kontrole i suzbijanja invazivnih vrsta.
Члан 37.(Dopuna)
У члану 82. став 4. мења се и гласи:
„Уношење алохтоних дивљих врста у контролисаним условима могуће је на
основу дозволе коју издаје министарство у форми решења, по прибављеном мишљењу
завода или друге овлашћене научне и стручне организације да не постоји опасност по
аутохтоне врсте, уколико дође до случајног или намерног бега примерака у слободну
природу Републике Србије.”
После става 6. додаје се нов став 7. који гласи:
„Министар наредбом може забранити или ограничити увоз појединих алохтоних
дивљих врста ради држања у контролисаним условима, на основу процене опасности
по аутохтоне дивље врсте, коју даје завод или друге овлашћене научне и стручне
организације.”

Član 86.
Divlje životinjske vrste mogu se držati u zatočeništvu radi sopstvenih potreba
ili prikazivanja javnosti u zoološkim vrtovima, akvarijumima, terarijumima ili sličnim
prostorima, radi uzgoja, prodaje i kupovine, samo ako im dobrobit nije ugrožena,
odnosno ako im se obezbede životni uslovi koji odgovaraju vrsti, rasi, polu, starosti
kao i fizičkim i biološkim specifičnostima, osobinama u ponašanju, odnosno
zdravstvenom stanju životinja.
Zabranjeno je držanje divlje životinjske vrste u neprikladnim uslovima.
Divlje životinje iz stava 1. ovog člana obavezno se obeležavaju na propisani
način.
Ministar saglasno sa ministrom nadležnim za poslove veterinarstva propisuje
uslove koje moraju ispunjavati zoološki vrtovi i drugi objekti i/ili prostori za držanje.
životinja u smislu stava 1. ovog člana, uslove držanja, način obeležavanja I evidentiranja divljih životinja iz st.1. ovog člana.

Члан 38.(Dopuna)
У члану 86. став 4. после речи „услове држања” додају се речи „забрану држања
појединих врста, програме обуке и едукације, као и”.
Dozvola za držanje divljih životinja
Član 88.
Pravno lice, preduzetnik i fizičko lice koje postane vlasnik zaštićenih divljih
životinja s namerom njihovog držanja u zatočeništvu radi sopstvenih potreba ili
prikazivanja javnosti u zoološkim vrtovima, akvarijumima, terarijumima ili sličnim
prostorima, radi uzgoja, prodaje i kupovine, dužno je da u roku od trideset dana po sticanju vlasništva nad tim životinjama, podnese zahtev Ministarstvu radi pribavljanja
dozvole.
Pravno lice, preduzetnik i fizičko lice koje namerava da drži autohtone ili
alohtone divlje životinje u zatočeništvu radi sopstvenih potreba ili prikazivanja
javnosti u zoološkim vrtovima, akvarijumima, terarijumima ili sličnim prostorima, radi
uzgoja, prodaje i kupovine, dužno je da pribavi dozvolu Ministarstva.
Dozvola iz st. 1. i 2. ovog člana izdaje se u formi rešenja, ako podnosilac
zahteva dokaže da su ispunjeni propisani uslovi iz člana 86. i 87. ovog zakona.
Ukoliko se u postupku inspekcijskog nadzora u skladu sa ovim zakonom u
toku važenja dozvole iz stava 3. ovog člana, utvrdi da je zoološki vrt, odnosno drugi
objekat i/ili prostor u kome se drže životinje u smislu ovoga člana, prestao da
ispunjava uslove na osnovu kojih je dozvola izdata, Ministarstvo će istu ukinuti.
Ministarstvo vodi registar pravnih lica, preduzetnika i fizičkih lica iz st. 1. i 2.
ovoga člana.
U skladu sa potvrđenim međunarodnim ugovorima, odgajivačnice u kojima se
uzgajaju određene zaštićene vrste, mogu da vrše prekogranični promet tih zaštićenih
vrsta samo pod uslovom da se registruju u nadležnom međunarodnom organu.
Na rešenje iz stava 3. ovog člana žalba nije dozvoljena, ali se može pokrenutiupravni spor.


Члан 39. (Dopuna)
У члану 88. став 6. после речи „промет” додају се речи „у комерцијалне сврхе”
Član 94.
Ministarstvo izdaje dozvolu za uvoz, izvoz, unos, iznos ili tranzit biljnih i
životinjskih divljih vrsta, njihovih delova i derivata zaštićenih na osnovu zakona,
potvrđenih međunarodnih ugovora i opšteprihvaćenih pravila međunarodnog prava.
Dozvola iz stava 1. ovog člana izdaje se pod sledećim uslovima:
1) da je pravo raspolaganja jedinkom vrste divlje životinje, gljive i biljke
stečeno u skladu sa zakonom;
2) da su životinje ili pošiljka obeleženi na propisani način;
3) da su preduzete sve mere za dobrobit životinja tokom prevoza.
Dozvola iz stava 1. ovog člana izdaje se i za vrste čiji jedan ili oba roditelja
pripadaju divljoj vrsti.
U skladu sa potvrđenim međunarodnim ugovorima i opšteprihvaćenim
pravilima međunarodnog prava, a u cilju zaštite vrsta iz stava 1. ovog člana ministar
donosi pravilnik kojim propisuje:
1) uslove pod kojima se obavlja uvoz, izvoz, unos, iznos ili tranzit, trgovina i
uzgoj vrsta iz stava 1. ovog člana;
2) izdavanje dozvola i drugih akata ( potvrde, sertifikati, mišljenja);
3) spiskove vrsta, njihovih delova i derivata koji podležu izdavanju dozvola,
odnosno drugih akata;
4) vrste, njihove delove i derivate čiji je uvoz odnosno izvoz zabranjen,
ograničen ili obustavljen;
5) izuzetke od izdavanja dozvole;
6) sadržinu, izgled i način vođenja registra izdatih dozvola;
7) način obeležavanja životinja ili pošiljki;
Cool način sprovođenja nadzora i vođenja evidencije;
9) izradu izveštaja i dr.
Pri uvozu, izvozu, unosu, iznosu i tranzitu, žive životinje moraju se prevoziti i
čuvati na način kojim se ni najmanje ne ozleđuje ili oštećuje njihovo zdravlje ili se sa
njima nehumano postupa, u skladu s posebnim propisima.
Члан 40.(Dopuna)
У члану 94. став 1. између речи „унос, износ” додаје се „и”, и брише се „или
транзит”.
Uvoz, izvoz, unos, iznos i tranzit zaštićenih divljih vrsta, njihovih delova i
derivata obavezno se prijavljuje carinskoj službi, u skladu sa odredbama ovog
zakona i drugim propisima.
Veterinarsko zdravstveni i fitosanitarni pregled i kontrolu pošiljki iz stava 1.
ovog člana nad kojima postoji nadležnost granične veterinarske i fitosanitarne
inspekcije sprovodi se u skladu s posebnim propisima. Granične prelaze na kojima
se može obavljati uvoz, izvoz, unos, iznos i tranzit zaštićenih vrsta, njihovih delova i
derivata, kao i uslove u pogledu njihove opremljenosti i osposobljenosti za obavljanje
tih poslova, propisuje ministar nadležan za poslove poljoprivrede, šumarstva i
vodoprivrede uz saglasnost Ministra.
Carinska služba dužna je da prilikom uvoza, izvoza, unosa, iznosa i tranzita
vrsta iz člana 94. stav 1. ovog zakona pregleda odgovarajuće dozvole i overi
prelazak granice u za to predviđenoj rubrici obrasca dozvole.
U slučaju uvoza, izvoza, unosa, iznosa i tranzita carinska služba original
dozvole overava a kopiju dozvole zadržava za svoju evidenciju, a overeni original
vraća uvozniku/ izvozniku.
Члан 41. (Dopuna)
У члану 95. став 4. мења се и гласи:
,,У случају увоза, извоза, уноса, износа и транзита царинска служба оверава
дозволе на начин прописан актом о прекограничном промету заштићених врста из
члана 94. овог закона.”
После става 4. додаје се нов став 5. који гласи:
„Уколико се пркогранични промет примерака заштићених врста врши супротно
прописаним условима, примерке одузима надлежни инспектор и издаје потврду о
одузимању. ”
izvoza, unosa, iznosa, ili tranzita carinska služba ne
može da odredi vrstu životinje, gljive ili biljke čiji uvoz ili izvoz podleže ograničenjima
ili zabranama, može ih:
1) na trošak carinskog deklaranta (primaoca odnosno pošiljaoca robe),
sama čuvati ili dati nekome na čuvanje do utvrđivanja statusa vrste čiji uvoz, izvoz,
reeksport ili tranzit podleže ograničenjima;
2) prepustiti carinskom deklarantu do okončanja postupka, ali uz zabranu
raspolaganja.
Carinska služba može od carinskog deklaranta zahtevati potvrdu da
predmetna vrsta nije pod zaštitom.
Vrste za koje carinska služba utvrdi da se uvoze, izvoze, unose, iznose ili da
su u tranzitu bez propisanih dozvola ili drugih dokumenata, privremeno se zadržavaju
do okončanja postupka.
U slučajevima iz stava 3. ovog člana izdaje se potvrda.
Vrste iz stava 3. ovog člana, predaju se na čuvanje, od strane ministarstva
ovlašćenom pravnom ili fizičkom licu, a mogu se ostaviti na čuvanje i carinskom
deklarantu uz zabranu raspolaganja.
Ako se propisana dozvola ili drugi zatraženi dokumenti ne dostave u roku od
mesec dana nakon privremenog zadržavanja ili u produženom roku koji može iznositi
najduže dva meseca, carinska služba donosi odluku o oduzimanju.
Ako se u postupku carinske kontrole utvrdi da se radi o vrstama za koje nema
uvozne ili izvozne dozvole, oduzimaju se, a o oduzetim vrstama izdaje se potvrda.
U slučajevima iz st. 3. do 7. ovog člana carinska služba dužna je da u
najkraćem roku obavesti Ministarstvo koje odlučuje o zbrinjavanju oduzetih vrsta,
imajući u vidu odredbe posebnih propisa i ratifikovanih međunarodnih ugovora.
Kada se vrste zaplene ili oduzmu, troškove (troškovi hrane, smeštaja,
prevoza, vraćanja i drugo) snosi carinski deklarant.
Члан 42.(Dopuna)
Члан 96. мења се и гласи:
„Ако приликом увоза, извоза, уноса, износа, или транзита царинска служба не
може да одреди врсту животиње, гљиве или биљке чији увоз или извоз подлеже
ограничењима или забранама, може их о трошку царинског декларанта (примаоца__односно пошиљаоца робе), чувати или дати некоме на чување до утврђивања статуса
врсте чији увоз, извоз, реекспорт или транзит подлеже ограничењима.
За примерке за које царинска служба утврди да се увозе, извозе, уносе, износе
или да су у транзиту без прописаних дозвола или других докумената, царинска служба
дужна је да у најкраћем року обавести министарство које одузима и одлучује о начину
збрињавања одузетих примерака, имајући у виду одредбе посебних прописа и
ратификованих међународних уговора.
Када се примерци заплене или одузму, трошкове до коначног збрињавања
(трошкови хране, смештаја, превоза, враћања и друго) сноси лице од којег су примерци
одузети.”
Član 102.
Stručne poslove zaštite prirode i prirodnih dobara obavljaju stručne
organizacije za zaštitu prirode i ti poslovi odnose se naročito na:
1) prikupljanje i obradu podataka o prirodi i prirodnim vrednostima;
2) praćenje stanja i ocenu očuvanosti prirode i stepena ugroženosti
objekata geonasleđa, divljih vrsta i njihovih staništa, stanišnih tipova, ekosistema,
ekološki značajnih područja, zaštićenih područja, ekoloških koridora, ekološke mreže
i predela;
3) izradu studija zaštite kojima se utvrđuju vrednosti područja predloženih
za zaštitu i način upravljanja tim područjima;
4) izradu predloga akta o zaštiti područja;
5) izradu predloga akta o prestanku zaštite područja;
6) izradu predloga za prethodnu zaštitu područja;
7) davanje uslova za radove na zaštićenim prirodnim dobrima, izdavanje
mišljenja na plan upravljanja zaštićenog područja;
Cool vršenje stručnog nadzora na zaštićenim prirodnim dobrima sa predlogom
mera;
9) pružanje stručne pomoći upravljačima zaštićenih prirodnih dobara,
organima lokalne samouprave, udruženjima građana, grupama građana i
pojedincima na zaštiti prirode, predela i prirodnih dobara;
10) utvrđivanje uslova i mera zaštite prirode i prirodnih vrednosti u postupku
izrade i sprovođenja prostornih i urbanističkih planova, projektne dokumentacije,
osnova (šumskih, lovnih, ribolovnih, vodoprivrednih i dr.), programa i strategija u svim
delatnostima koje utiču na prirodu;
11) obavljanje stručnih poslova u postupku izrade ocene prihvatljivosti radova
i aktivnosti u prirodi, pripremanja i sprovođenja projekata i programa na zaštićenom
području;
12) predlaganje obima i sadržaja studija izvodljivosti i procene uticaja na
životnu sredinu u postupku reintrodukcije i naseljavanja divljih vrsta u slobodnu
prirodu;
13) vođenje evidencije o načinu i obimu korišćenja, kao i faktorima
ugrožavanja zaštićenih i strogo zaštićenih divljih vrsta radi utvrđivanja i praćenja
stanja njihovih populacija;
14) učestvovanje u postupku javnog uvida radi proglašavanja zaštićenih
prirodnih dobara;
15) organizovanje i sprovođenje vaspitno-obrazovnih i promotivnih aktivnosti
u zaštiti prirode;
16) učešće u sprovođenju ratifikovanih međunarodnih ugovora o zaštiti
prirode;
17) vođenje registra zaštićenih prirodnih dobara i drugih podataka od značaja
za zaštitu prirode;
Члан 43.(Dopuna)
Члан 102. став 1. тачка 4) се брише.
Član 103.
Poslove zaštite prirode i prirodnih dobara koja se nalaze na teritoriji Republike
Srbije obavlja Zavod za zaštitu prirode Srbije.
Poslove zaštite prirode i prirodnih dobara koja se celom svojom površinom
nalaze na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine, obavlja Pokrajinski zavod za
zaštitu prirode.
Organizacije za zaštitu prirode su pravna lica.
Organizacije za zaštitu prirode su ustanove.
U obavljanju poslova zaštite prirode i prirodnih dobara organizacije za zaštitu
prirode iz st. 1. i 2. ovog člana ostvaruju saradnju kroz usaglašavanje programa
zaštite prirodnih dobara.
Pokrajinski zavod za zaštitu prirode dostavlja izveštaj o ostvarivanju
godišnjeg programa Zavodu za zaštitu prirode Srbije, najkasnije do 31. marta tekuće godine za proteklu godinu.
Члан 44.(Dopuna)
У члану 103. после става 1. додаје се нов став који постаје став 2., који гласи:
„Завод за заштиту природе Србије, за територију Републике Србије води: базе
података о стаништима и еколошкој мрежи и информациони систем о заштити
природе, регистар заштићених природних добара, израду средњорочног програма
заштите природних добара, израду стручних основа за Стратегију заштите природе и
Извештај о стању природе.”

Čuvari prirode
Član 109.
Neposredni nadzor na zaštićenom području vrši čuvarska služba koju
obezbeđuje upravljač.
Čuvar zaštićenog područja kontroliše sprovođenje pravila unutrašnjeg reda u
zaštićenom području i obavlja poslove čuvanja zaštićenog područja.
Члан 45.(Dopuna)
Наслов изнад члана 109. мења се и гласи:
„Чуварска служба”
У члану 109. став 1. после речи „управљач” додају се речи „преко чувара
заштићеног подручја ( у даљем тексту: чувар).”
Став 2. мења се и гласи:
„Чувар контролише спровођење правила унутрашњег реда у заштићеном
подручју и обавља друге послове у складу са законом и актом управљача.”

Član 110.
Ako u vršenju čuvarske službe čuvar zaštićenog područja utvrdi da je
učinjena radnja suprotno pravilima unutrašnjeg reda ili druge zakonom utvrđene
zabrane kršenja režima zaštite, ili ako postoji osnovana sumnja da je učinjen
prekršaj, odnosno krivično delo, ovlašćen je i dužan da:
1) prati kretanje i aktivnosti posetilaca i legitimiše lica koja zatekne u
zaštićenom području;
2) izvrši pregled svih vrsta vozila, plovnih objekata i tovara;
3) izvrši svaki pregled, osim stanova i drugih prostorija, za čiji je pregled
potreban sudski nalog;
4) privremeno oduzme predmete kojima je izvršen prekršaj ili krivično delo i
predmete koji su nastali ili pribavljeni izvršenjem takvog dela, kao i da ove predmete,
bez odlaganja, preda upravljaču zaštićenog područja radi čuvanja;
5) lice bez ličnih isprava, zatečeno u vršenju nedozvoljenih radnji, privede
nadležnom organu unutrašnjih poslova;
6) zatraži uspostavljanje prethodnog stanja, odnosno naredi mere za
sprečavanje i uklanjanje štetnih posledica;
7) sarađuje sa vlasnicima i korisnicima prava na nekretninama u
zaštićenom području u cilju zaštite prirode;
Cool sarađuje sa korisnicima prirodnih resursa u zaštićenom području i
koordinira zajedničke akcije u cilju zaštite i racionalnog korišćenja prirodnih resursa;
9) prati stanja biljnih i životinjskih vrsta, kao i drugih vrednosti zaštićenog
područja;
10) pruža pomoć posetiocima zaštićenog područja i lokalnom stanovništvu.
U vršenju službe čuvar je dužan da pokaže službenu legitimaciju.
Legitimaciju čuvara zaštićenog područja izdaje upravljač zaštićenog područja Čuvar zaštićenog područja mora da ima najmanje srednju stručnu spremu,
jednu godinu radnog iskustva u struci i položen stručni ispit i da ispunjava propisane
uslove za nošenje oružja i druge uslove, utvrđene aktom upravljača.
Za vreme službe, čuvar zaštićenog područja nosi službenu odeću, oružje,
znak zaštite prirode i znak zaštićenog područja koje čuva i naoružan je oružjem koje odredi upravljač.
Члан 46.(Dopuna)
Члан 110. мења се и гласи:
„У вршењу чуварске службе, чувар нарочито:
1) прати кретање и активности посетилаца и других корисника у заштићеном
подручју, посебно транспорт грађевинског материјала и изградњу објеката, коришћење
минералних сировина, шума, флоре и фауне укључујући дивљач и рибе, употребу
моторних возила и пловила, постављање објеката на води, улазак у зоне и објекте у
којима је посета забрањена или ограничена, ложење ватре на отвореном, одлагање
отпада, одвијање спортских такмичења и других манифестација;
2) прати стање биљних и животињских врста, као и других вредности
заштићеног подручја;
3) пружа помоћ и сарађује са локалним становништвом;
4) пружа податке, помоћ и услуге посетиоцима и другим лицима при обиласку и
разгледању заштићеног подручја, научним истраживањима и образовним
активностима;
5) сарађује са корисницима природних ресурса у заштићеном подручју;
6) сарађује са носиоцима стварних права на непокретностима у заштићеном
подручју у циљу заштите природе;
7) сарађује са другом чуварском службом, инспекцијском службом и органом
Када чувар утврди или разложно претпостави да је посетилац односно корисник
заштићеног подручја учинио радњу супротно правилима унутрашњег реда или мерама
заштите природе прописаним у складу са законом, овлашћен је да:
1) легитимише лице затечено у вршењу недозвољених радњи, а лице затечено
без личних исправа приведе надлежном органу унутрашњих послова;
2) изврши преглед свих врста возила, пловних објеката и товара;
3) привремено одузме предмете и средства којима је извршен прекршај или
кривично дело и предмете који су настали или прибављени извршењем таквог дела, као
и да ове предмете, без одлагања, преда управљачу заштићеног подручја ради чувања;
4) затражи успостављање претходног стања, односно нареди мере за
спречавање и уклањање штетних последица;
5) изврши сваки преглед, осим станова и других просторија, за чији је преглед
потребан судски налог.
У вршењу службе чувар је дужан да покаже службену легитимацију.
Легитимацију чувара издаје управљач заштићеног подручја на обрасцу који
прописује министар.
Чувар мора да има најмање средњу стручну спрему, једну годину радног
искуства у струци и положен стручни испит и да испуњава прописане услове за
ношење оружја и друге услове, утврђене актом управљача.
Министар ближе прописује услове, програм и начин полагања стручног испита
из става 6. Овог члана.
За време службе, чувар носи службену одећу, оружје, знак заштите природе и
знак заштићеног подручја које чува и наоружан је оружјем које одреди управљач.
Службена одећа, односно униформа чувара у националним парковима и
заштићеним подручјима проглашеним актом владе је јединствена и њу прописује мин
истар.
Чувар може истовремено обављати послове чувара рибарског подручја, чувара
шума и ловочувара, са дужностима и овлашћењима тих лица утврђеним законом.
Чувар у вршењу послова чувара рибарског подручја, идентитет и службена
овлашћења може доказивати легитимацијом из става 4. овог члана..”

Član 111.
Osnovni dokument zaštite prirode i prirodnih vrednosti je Strategija zaštite
prirode i prirodnih vrednosti (u daljem tekstu: Strategija) koju donosi Vlada za period
od deset godina, i programi zaštite prirode koje donose Vlada, nadležni organ
autonomne pokrajine ili nadležni organ jedinice lokalne samouprave, za period od
deset godina.
Programi iz stava 1. ovog člana moraju biti usklađeni sa Strategijom.
Strategija zaštite prirode
Član 112.
Strategija određuje dugoročne ciljeve i smernice očuvanja prirode i prirodnih
vrednosti, načine njihovog sprovođenja u skladu sa ukupnim privrednim, društvenim i
kulturnim razvojem Republike Srbije.
Strategija se izrađuje na osnovu izveštaja o stanju prirode i sprovođenju
zaštite prirode i prirodnih vrednosti, (u daljem tekstu: Izveštaj o stanju prirode), a
sadrži pored opštih strateških ciljeva, naročito:
1) smernice za očuvanje biološke, geološke i predeone raznovrsnosti, za
očuvanje zaštićenih prirodnih dobara, ekološki značajnih područja, ekoloških koridora
i ekološke mreže;
2) smernice za istraživanje i praćenje stanja u prirodi;
3) smernice za uključivanje zaštite prirode u druge sektore;
4) smernice za zakonodavni i institucionalni okvir;
5) smernice za vaspitanje i obrazovanje u cilju očuvanja biološke, geološke i
predeone raznovrsnosti;
6) smernice za uključivanje lokalnog stanovništva u proces zaštite i
unapređenja zaštićenih područja;
7) smernice za obaveštavanje javnosti i učešće javnosti u odlučivanju o
zaštiti prirode;
Cool akcione planove za sprovođenje smernica, s utvrđivanjem prioriteta i
mogućih izvora finansiranja;
9) način ispunjavanja međunarodnih obaveza u zaštiti prirode.
Smernice utvrđene Strategijom primenjuju se u izradi dokumenata prostornog
uređenja i planova upravljanja prirodnim resursima.
Stručnu osnovu za izradu Strategije izrađuje Zavod.
Revizija Strategije obavlja se po potrebi. Strategija se objavljuje u „Službenom glasniku Republike Srbije”.
Program zaštite prirode
Član 113.
Autonomna pokrajina i jedinica lokalne samouprave, u okviru nadležnosti
utvrđenih ovim i posebnim zakonom, donose svoje programe zaštite prirode, u
skladu sa strateškim dokumentima iz člana 111. ovog zakona i svojim
specifičnostima.
Dve ili više jedinica lokalne samouprave mogu doneti zajedničke programe iz stava 1. ovog člana
Члан 47.(Dopuna)
Чл. 111., 112. и 113. мењају се и гласе:
„Члан 111.
Основни документи заштите природе и природних вредности су: Стратегија
заштите природе и природних вредности Републике Србије (у даљем тексту:
Стратегија), програми заштите природе аутономне покрајине и јединице локалне
самоуправе и извештаји о стању природе.
Члан 112.
Стратегију заштите природе Републике Србије (у даљем тексту: Стратегија)
доноси Влада за период од најмање десет година.
Стратегијом се утврђују дугорочни плански оквир и политика интегралне
заштите природе и очувања биодиверзитета.
Стратегија нарочито садржи: анализу (оцену) стања, циљеве, главне задатке,
мере, активности и инструменте за очување и унапређење биолошке разноврсности,
предела и геонаслеђа, развој мреже заштићених подручја и развој еколошке мреже.
За спровођење Стратегије израђују се акциони планови које доноси Влада за
период од највише пет година.
Акциони план из става 3. овог члана може се донети и као саставни део__Стратегије.
Стручну основу Стратегије припрема завод. По потреби може се извршити ревизија Стратегије пре истека периода за који је
донета.
Стратегија се објављује у „Службеном гласнику Републике Србије”.
Члан 113.
Аутономна покрајина и јединица локалне самоуправе, у оквиру надлежности
утврђених овим и посебним законом и у складу са Стратегијом и својим
специфичностима, доносе програме заштите природе за период од десет година.
Две или више јединица локалне самоуправе могу донети заједнички програм из
става 1. овог члана.”
Član 114.
Izveštaj o stanju prirode u Republici Srbiji podnosi se Narodnoj skupštini za
period od pet godina, a sadrži naročito:
1) podatke o stanju geološke, biološke i predeone raznovrsnosti, zaštićenih
prirodnih dobara, ekološki značajnih područja, ekoloških koridora i ekološke mreže
sa analizom stepena ugroženosti, faktorima ugrožavanja i problemima u zaštiti i
unapređenju;
2) podatke o uticajima korišćenja prirodnih vrednosti dobara na geološku,
biološku i predeonu raznovrsnost, na zaštićena prirodna dobra i ekološku mrežu;
3) podatke o uticajima pojedinih projekata i aktivnosti na prirodu i njene
vrednosti;
4) ocenu sprovedenih mera u očuvanju prirode, njenih vrednosti i predeone
raznovrsnosti;
5) analizu sprovođenja Strategije i drugih dokumenata značajnih za zaštitu
prirode;
6) ocenu sprovedenog stručnog nadzora koji obavlja Zavod;
7) podatke o korišćenju finansijskih sredstava za zaštitu prirode;
Cool procenu potrebe izrade novih ili izmene i dopune postojećih dokumenata
kao i druge važne podatke za zaštitu i očuvanje prirode.
Izveštaj o stanju prirode, zaštićenih prirodnih dobara i ekoloških mreža
priprema Zavod, u saradnji s Pokrajinskim zavodom za zaštitu prirode i drugim
stručnim i naučnim institucijama, a utvrđuje Ministarstvo.
Autonomna pokrajina, odnosno jedinica lokalne samouprave pripremaju
izveštaje o stanju prirode na svom području, koji dostavljaju Ministarstvu.
Члан 48. (Dopuna)
У члану 114. став 1. речи „подноси се Народној скупштини” замењују се речима
„усваја Влада”.
Član 121.
U vršenju inspekcijskog nadzora inspektor je ovlašćen da:
1) zabrani korišćenje i upotrebu zaštićenih prirodnih vrednosti i drugih
delova prirode bez odobrenja ili protivno odobrenju;
2) naredi sprovođenje uslova i mera zaštite prirode, drugih akata izdatih na
osnovu ovoga zakona i drugih propisa;
3) naredi sprovođenje kompenzacijskih mera;
4) naredi sprovođenje planova upravljanja prirodnim dobrima/resursima u
delu koji se odnosi na mere i uslove zaštite prirode;
5) naredi sprovođenje plana upravljanja i programa zaštite, očuvanja,
korišćenja i unapređenja zaštićene prirode i njenih vrednosti;
6) naredi sprovođenje plana upravljanja i drugih akata zaštićenog područja;
7) zabrani radnje koje mogu prouzrokovati promene i oštećenja na
zaštićenom području ili drugim zaštićenim prirodnim dobrima;
Cool naredi sprovođenje neposredne zaštite, očuvanja i korišćenja zaštićenih
prirodnih dobara;
9) naredi sprovođenje mera i uslova zaštite zaštićenih prirodnih dobara,
zaštićenih biljnih i životinjskih vrsta i gljiva;
10) zabrani izvoz, uvoz i tranzit zaštićenih divljih vrsta biljaka i životinja i gljiva
ako se promet vrši suprotno sa ovim zakonom i propisima donetim na osnovu ovog
zakona i ratifikovanim međunarodnim ugovorima;
11) zabrani unošenje divljih vrsta u prirodu ako je u suprotnosti sa
odredbama ovog zakona;
12) naredi informisanje javnosti o stanju prirode, planovima upravljanja
zaštićenog područja;
13) naredi sprovođenje drugih propisanih uslova i mera zaštite biološke i
predeone raznovrsnosti utvrđenih ovim zakonom i propisa donetih na osnovu ovog
zakona;
14) naredi sprovođenje monitoringa stanja prirode i njenih vrednosti;
15) naredi vođenje registara zaštićenih prirodnih dobara i druge propisane
evidencije;
16) zabrani da se genetički materijal koristi suprotno odredbama ovog
zakona i posebnim propisima;
17) naredi da upravljač zaštićenog područja izvršava obaveze ustanovljene
aktom o zaštiti;
18) naredi da upravljač zaštićenog područja koristi sredstva za rad i
obavljanje poslova na zaštiti i unapređivanju zaštićenog područja;
19) zabrani korišćenje fosila, minerala kristala i bigra ili istraživanje njihovih
nalazišta ako je u suprotnosti sa ovim zakonom; 20) zabrani sakupljanje i stavljanje u promet divljih vrsta biljaka, životinja i
gljiva njihovih razvojnih oblika i delova ako se sakupljanje i stavljanje u promet vrši
bez dozvole i suprotno propisanim uslovima;
21) zabrani veštačko preseljavanje i naseljavanje populacija ili delova
populacija autohtonih vrsta bez dozvole ili suprotno propisanim uslovima;
22) zabrani držanje, uzgoj i trgovinu divljim životinjama bez dozvole ili pod
uslovima i na propisani način;
23) zabrani oštećivanje ili uništavanje staništa zaštićenih divljih vrsta;
24) zabrani druge radnje i aktivnosti koje su u suprotnosti sa odredbama
ovog zakona i propisa donetih na osnovu njega.
Radi sprečavanja nastanka neotklonjivih šteta na zaštićenom prirodnom
dobru, biološkoj i predeonoj raznovrsnosti, smanjivanja štete nastale zbog obavljanja
nedozvoljenih delatnosti, radnji ili aktivnosti, odnosno radi preduzimanja hitnih
zaštitnih mera, ili radi otklanjanja neposredne opasnosti za život i zdravlje ljudi ili
imovinu, inspektor može, u toku nadzora doneti rešenje i usmeno.
Konstatacija o izdatom usmenom rešenju unosi se u zapisnik, uz naznaku da
će pisano rešenje biti doneto u roku od 8 dana.
Na rešenja inspektora iz st.1 i 2 . dozvoljena je žalba.
Rešenje inspektora iz stava 1. tač. 1), 7), 10), 11), 16), 19), 20), 21), 22), 23) i 24) ovog člana je konačno, i protiv njega se može voditi upravni spor.

Члан 49.(dopuna)
Члан 121. став 1. после тачке 7) додати нову тачку 7а) која гласи:
„забрани радње, односно извођење радова на заштићеном подручју, које су
супротне акту о заштити и правилнику о унутрашњем реду и чуварској служби;”
У тачки14) иза речи „нареди” додаје се нова реч „управљачу”.
Član 126.
Novčanom kaznom od 500.000 do 1.000.000 dinara kazniće se za prekršaj
pravno lice ako:
1) planirane projekte i aktivnosti u prirodi koji nisu obuhvaćeni procenom
uticaja na životnu sredinu, a koji sami ili s drugim projektima ili aktivnostima mogu
imati uticaj na ekološki značajno područje ili zaštićeno prirodno dobro, obavlja bez
saglasnosti (član 10. stav 3);
2) obavlja radnje, aktivnosti i delatnosti kojima se ugrožava hidrološka
pojava ili opstanak i očuvanje biološke raznovrsnosti (član 18. stav 4);
3) upotrebljava hemijska sredstva u zaštićenim područjima (član 19. stav 3);
4) koristi hemijska sredstva, bez pribavljene saglasnosti Ministarstva (član
19. stav. 4);
5) genetički materijal uzima iz prirode, suprotno članu 20. stav 2. ovog
zakona;
6) obavlja ili preduzima radnje i delatnosti koje mogu narušiti svojstva
zaštićenog područja (čl. 29. do 35);
7) obavlja radnje i/ili aktivnosti koje mogu da dovedu do narušavanja ili
uništavanja ekološki značajnog područja (član 40. stav 2);
Cool u zaštićenom području obavlja delatnost suprotno planu upravljanja ( član
52. stav 4);
9) planirane radove i aktivnosti, odnosno izvođenje projekta pismeno ne
prijavi upravljaču (član 57. stav 4);
10) na primeren način i o svom trošku ne preduzme sve dozvoljene radnje i
aktivnosti kako bi se sprečio nastanak štete (član 64. stav 2);
11) preduzima radnje kojima se mogu ugroziti strogo zaštićene vrste biljaka,
životinja, gljiva i njihovih staništa (član 74);
12) ne pribavi dozvolu iz člana 75. ovog zakona;
13) sakuplja i koristi zaštićene divlje vrste suprotno propisanim uslovima
(član 77);
14) obavlja istraživanja na zaštićenim vrstama bez dozvole ministarstva i/ili
ne dostavi rezultate istraživanja (član 78);
15) koristi zabranjena sredstva za hvatanje i ubijanje divljih životinja suprotno
članu 79. ovog zakona;
16) ako ne preduzima mere zaštite iz člana 81. ovog zakona; 17) unosi alohtone divlje vrste i njihove hibride u slobodnu prirodu suprotno
članu 82. ovog zakona;
18) vrši premeštanje jedinki autohtonih divljih vrsta bez saglasnosti
ministarstva (član 84);
19) vrši reintrodukciju divljih vrsta bez dozvole ministarstva (član 85);
20) ako drži, uzgaja , prodaje i kupuje strogo zaštićene i zaštićene divlje vrste
suprotno uslovima iz člana 87. ovog zakona;
21) ako drži zaštićene divlje životinje bez dozvole Ministarstva (član 88);
22) uzgaja i trguje divljim vrstama suprotno čl. 89. i 90. ovog zakona;
23) ako obavlja poslove prihvatilišta bez dozvole Ministarstva (član 91);
24) postupa sa nađenim primercima zaštićenih divljih životinja suprotno članu
93. ovog zakona;
25) uzima iz prirode geološka i paleontološka dokumenta koji su proglašeni
zaštićenim prirodnim dobrima ili se nalaze na objektu geonasleđa, zaštićenom
nalazištu ili ležištu mineralnih sirovina suprotno članu 98. ovog zakona;
26) vrši istraživanja nalazišta geoloških i paleontoloških dokumenata
suprotno članu 99. ovog zakona;
27) ako vrši izvoz pokretnih zaštićenih prirodnih dokumenata , suprotno članu
100. ovog zakona.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana može se izreći novčana kazna u srazmeri
sa visinom pričinjene štete ili neizvršene obaveze, vrednosti robe ili druge stvari koja
je predmet prekršaja, a najviše do dvadesetostrukog iznosa tih vrednosti.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se i odgovorno lice u preduzeću ili
drugom pravnom licu novčanom kaznom od 25.000 do 50.000 dinara.
Za radnje iz člana 125. stav 1. tač. 5), 6) i 7) kao i za radnje iz stava 1. ovog
člana, kazniće se preduzetnik za prekršaj novčanom kaznom od 250.000 do 500.000
dinara.
Za radnje iz člana 125. stav 1. tač. 5), 6) i 7), kao i za radnje iz stava 1. tač.
2), 5), 6), 7), Cool, 9),10), 11), 12), 13), 14), 15), 17), 18), 19), 20), 21), 22), 23), 24),
25), 26) i 27) ovog člana, kazniće se za prekršaj fizičko lice novčanom kaznom od
5.000 do 50.000 dinara ili kaznom zatvora do 30 dana.
Za prekršaj iz st. 1, 4. i 5. ovog člana može se uz kaznu izreći i zaštitna mera
oduzimanja predmeta koji su upotrebljeni ili namenjeni za izvršenje prekršaja,
odnosno koji su nastali izvršenjem prekršaja.
Члан 50.(Dopuna)
У члану 126. став 1. број „1.000.000” замењује се бројем „2.000.000”.
Тачка 9) мења се и гласи :
,,Радове и активности односно извођење пројекта на заштићеном подручју
обавља без или противно акту о условима и мерама заштите природе или не пријави
управљачу ( члан 57. ст. 2., 3. и 4.);”.
После тачке 27) додаје се нова тачка 28) која гласи:
„ако не поступи по решењу инспектора из члана 121. овог закона. ”
У ставу 3. број „50.000” замењује се бројем „150.000”.
У ставу 5. број „5.000”замењује се бројем „25.000” и број „50.000” замењује се
бројем „150.000”.

Član 127.
Novčanom kaznom od 25.000 do 50.000 dinara kazniće se za prekršaj
odgovorno lice u državnom organu, organu teritorijalne autonomije, organu jedinice
lokalne samourave i imaocu javnih ovlašćenja ako:
1) ne prati stanje staništa i tipova staništa (član 16. stav 4);
2) ne odredi količinu vode u vlažnim i vodenim ekosistemima koja je nužna
za očuvanje hidrološke pojave i opstanak biološke raznovrsnosti (član 18. stav 5); 3) ne prati stanje ekološki značajnih područja, ekoloških koridora i cele
ekološke mreže (član 39. stav 4);
4) ne vodi registar zaštićenih prirodnih dobara (član 50);
5) ne dostavi planove upravljanja i izveštaje o ostvarivanju planova
upravljanja i ne obezbedi obaveštavanje javnosti (član 54);
6) u postupku izrade plana ne pribavi uslove zaštite prirode( član 55. stav
3);
7) ne donese Pravilnik o unutrašnjem redu i čuvarskoj službi (član 56);
Cool ne upravlja zaštićenim područjem na propisan način (član 68);
9) sredstva ostvarena po osnovu naknade za korišćenje prirodnog područja
ne koristi za zaštitu i unapređivanje zaštićenog područja i ne vodi ih na posebnom
računu (član 70. st. 6. i 7);
10) ne obavlja stručne poslove iz okvira svoje delatnosti iz člana 102. stav 1.
tač. Cool, 13), 16) i 19) ovog zakona.


Члан 51.(Dopuna)
У члану 127. став 1. број „50.000” замењује бројем „150.000”.
После тачке 1) додаје се нова тачка 1а) која гласи:
„У поступку за доношење планова и програма не прибави услове заштите
природе (члан 9. став 2.) ”

Član 128.
Novčanom kaznom od 5.000 do 30.000 dinara kazniće se za prekršaj fizičko
lice ako ne postupi po nalogu čuvara zaštićenog područja ili ga omete u vršenju
njegovih ovlašćenja (član 56. stav 4).
,
Члан 52.(Dopuna)
У члану 128. број „30.000” замењује се бројем „150.000” и после речи
„овлашћења” додају речи „или на други начин поступа противно правилима о
унутрашњем реду (члан 56. став 4).”
Član 130.
Prirodna dobra zaštićena do stupanja na snagu ovog zakona, ostaju pod
zaštitom, a upravljači, vlasnici i korisnici tih zaštićenih prirodnih dobara imaju prava i
obaveze propisane ovim zakonom.
Ekološka mreža biće utvrđena i postaje deo evropske ekološke mreže Natura
2000 do dana pristupanja Republike Srbije Evropskoj Uniji.
Члан 53. (Dopuna)
У члану 130. став 2. мења се и гласи:
„Еколошки значајна подручја европске уније NATURA 2000 биће
идентификована и постају део европске еколошке мреже NATURA 2000 даном
приступања Републике Србије Европској унији.”

Član 132.
Zavod je dužan da uskladi svoj rad, poslovanje i opšta akta sa odredbama
ovog zakona u roku od dve godine od dana stupanja na snagu ovog zakona.
Javno preduzeće „Nacionalni park Đerdap”, Javno preduzeće „Nacionalni
park Šar planina”, Javno preduzeće „Nacionalni park Kopaonik”, Javno preduzeće
„Nacionalni park Tara” i Javno preduzeće „Nacionalni park Fruška gora” dužna su da
usklade svoj rad, poslovanje i opšta akta sa odredbama ovog zakona u roku od dve
godine od dana stupanja na snagu ovog zakona.

Члан 54.(Dopuna)
У члану 132. после става 2. додаје се нов став 3) који гласи:
„Јавна предузећа из става 2. овог члана, основана Законом о националним
парковима („Службени гласник РС”, број 39/93), настављају да раде под условима и наначин под којима су основани до доношења посебних закона.”. ПРЕЛАЗНЕ ОДРЕДБЕ

Члан 55.
Подзаконска акта из овог закона биће донета у року од годину дана од ступања
на снагу овог закона.
Овај Закон ступа на снагу осмог дана од дана објављивања у „Службеном
гласнику Републике Србије” осим одредаба из члана 40. став 4. Закона о заштити
природе из члана 14. овог Закона, које ступају на снагу даном приступања РепубликеСрбије Европској Унији.
I ovo je završeno.
Назад на врх Go down
Milan
Admin
Admin
Milan


Број порука : 4633
Join date : 03.03.2009
Age : 48
Локација : Pirot

Zakoni i podzakonski akti - Page 6 Empty
ПорукаНаслов: Re: Zakoni i podzakonski akti   Zakoni i podzakonski akti - Page 6 EmptySun 05 Dec 2010, 05:21


Deo koji nas najviše interesuje.
preuzeto sa http://www.ekoplan.gov.rs/src/1-1-1-Zakoni-iz-2010-godine-193-document.htm

VI ZAŠTITA I OČUVANJE DIVLJIH VRSTA
Zaštita i očuvanje divljih vrsta
Član 71
Pod zaštitom i očuvanjem divljih vrsta podrazumeva se sprečavanje svih radnji koje utiču na
narušavanje povoljnog stanja populacija divljih vrsta, uništavanje ili oštećivanje njihovih
staništa, legla, gnezda ili narušavanje njihovog životnog ciklusa odnosno povoljnog stanja.
Povoljno stanje divljih vrsta obezbeđuje se zaštitom njihovih staništa i zaštitnim merama za
pojedine vrste u skladu sa ovim zakonom.
Zaštita staništa divljih vrsta
Član 72
Pri izvođenju radova i aktivnosti u prirodi i korišćenju prirodnih vrednosti na staništima divljih
vrsta, primenjuju se mere, metode i tehnička sredstva koja doprinose očuvanju povoljnog
stanja vrsta, odnosno koji ne ugrožavaju divlje vrste i/ili narušavaju staništa njihovih
populacija, ili se ti radovi i aktivnosti mogu ograničiti u periodu koji se poklapa sa značajnim
fazama njihovog životnog ciklusa.
Očuvanje divljih vrsta i njihovih staništa iz stava 1. ovog člana sastavni je deo mera i uslova
zaštite prirode iz člana 9. ovog zakona.
Strogo zaštićene divlje vrste
Član 73
Strogo zaštićena divlja vrsta može biti zaštićena na teritoriji cele Republike Srbije ili na
pojedinim njenim delovima.
Ako je neko područje privremeno stanište strogo zaštićene divlje vrste, a njegova se zaštita
ne može osigurati na neki drugi način, Ministarstvo može posebnim aktom, po prethodno
pribavljenom mišljenju ministarstva nadležnog za poslove poljoprivrede i šumarstva,
proglasiti to područje ili neki njegov deo privremeno zaštićenim dok traje potreba za zaštitom.
Mere zaštite strogo zaštićenih divljih vrsta
Član 74
Zabranjeno je korišćenje, uništavanje i preduzimanje drugih aktivnosti kojima bi se mogle
ugroziti strogo zaštićene vrste biljaka, životinja i gljiva i njihova staništa.
U smislu stava 1. ovog člana, zabranjeno je:
1) uništavati jedinke biljaka i gljiva i njihovih razvojnih oblika, branjem, sakupljanjem,
sečenjem ili iskopavanjem i čupanjem iz korena, u svim fazama biološkog ciklusa i
ugrožavati ili uništavati njihova staništa;
2) držati i trgovati samoniklim strogo zaštićenim biljkama i gljivama i njihovim razvojnim
oblicima;
3) hvatati, držati i/ili ubijati, strogo zaštićene vrste životinja u svim fazama biološkog ciklusa,
oštećivati ili uništavati njihove razvojne oblike, jaja, gnezda i legla, kao i područja njihovog
razmnožavanja, odmaranja i ugrožavati ili uništavati njihova staništa i sl.;
4) uznemiravati, naročito u vreme razmnožavanja, podizanja mladih, migracije i hibernacije;
5) presecati migratorne puteve;
6) prikrivati, držati, uzgajati, trgovati, izvoziti, prevoziti, otuđivati ili na bilo koji način pribavljati
i javno izlagati životinje uključujući sve njihove derivate i razvojne oblike.
Bliži uslovi i mere zaštite za strogo zaštićene divlje vrste i mere zaštite njihovih staništa
utvrđuju se aktom iz člana 48. ovog zakona.
Dozvoljene radnje sa strogo zaštićenim divljim vrstama
Član 75
Izuzetno od odredbe člana 74. ovog zakona, u slučaju opravdanog javnog interesa i pod
uslovom da ne postoji drugo zadovoljavajuće rešenje i da izuzeće nije štetno po opstanak
populacija strogo zaštićenih divljih vrsta u povoljnom stanju očuvanja u njihovom prirodnom
području rasprostranjenosti, Ministarstvo može dozvoliti radnje radi:
1) istraživanja i obrazovanja, upravljanja populacijom, ponovnog naseljavanja (repopulacije),
ponovnog unošenja i uzgoja u in-situ i ex-situ uslovima;
2) sprečavanja ozbiljnih šteta na usevima, stoci, šumama, ribnjacima, vodi i drugim oblicima
svojine;
3) radi zaštite javnog zdravlja i javne bezbednosti, ili drugih razloga od preovladavajućeg
javnog interesa, uključujući razloge socijalne ili ekonomske prirode i korisne posledice od
prvenstvenog značaja za životnu sredinu;
4) sakupljanja matičnih jedinki u cilju razmnožavanja, gajenja njihovih potomaka i prometa u
komercijalne svrhe u za to registrovanim plantažnim i farmerskim objektima uz uslov da se
deo jedinki vrati na prirodna staništa.
Dozvolu za slučaj iz stava 1. ovog člana izdaje Ministarstvo po prethodno pribavljenom
mišljenju zavoda i ministarstva nadležnog za poslove poljoprivrede, šumarstva i
vodoprivrede.
Zahtev za izdavanje dozvole iz stava 2. ovog člana sadrži naziv vrste, razloge, svrhu i cilj
korišćenja, odnosno obavljanja radnji, elaborat/studiju o načinu, mestu, vremenu, korisnim,
odnosno štetnim posledicama i druge dokaze i relevantne činjenice od značaja za konkretan
slučaj.
Dozvola iz stava 2. ovog člana izdaje se rešenjem.
Na rešenje iz stava 4. ovog člana, žalba nije dozvoljena, ali se može pokrenuti upravni spor.
Zaštićene divlje vrste
Član 76
Zaštićena divlja vrsta može biti zaštićena na teritoriji cele Republike Srbije ili na pojedinim
njenim delovima.
Zaštićene divlje vrste gljiva, lišajeva, biljaka, životinja i njihovih delova, u cilju prerade,
trgovine, prekograničnog prometa, kao i plantažnog i farmerskog uzgoja, mogu se sakupljati
na osnovu dozvole, koju izdaje Ministarstvo, u skladu sa zakonom.
Bliži uslovi i mere zaštite za zaštićene divlje vrste i mere zaštite njihovih staništa utvrđuju se
aktom iz člana 48. ovog zakona.
Način korišćenja zaštićenih divljih vrsta
Član 77
Korišćenje i sakupljanje zaštićenih divljih vrsta dozvoljeno je isključivo na način kojim se ne
ugrožava povoljno stanje njihove populacije.
Ministar propisuje mere i bliže uslove zaštite zaštićenih divljih vrsta koje obuhvataju:
1) vremensku zabranu korišćenja;
2) kvantitativno i kvalitativno ograničenje u korišćenju;
3) prostornu zabranu korišćenja radi obnove populacija do zadovoljavajućeg nivoa.
Zavod vodi evidenciju o načinu i obimu korišćenja zaštićenih divljih vrsta radi utvrđivanja i
praćenja stanja populacija, koje uključuje i divlje vrste čije je korišćenje regulisano Zakonom
o lovstvu i Zakonom o ribarstvu.
Ako se utvrdi da je zbog korišćenja zaštićena divlja vrsta ugrožena, ministar može zabraniti ili
ograničiti korišćenje te vrste uz prethodno mišljenje zavoda.
Dozvola za istraživanje strogo zaštićenih i zaštićenih divljih vrsta
Član 78
Za istraživanje strogo zaštićenih i zaštićenih divljih vrsta dozvolu u naučnoistraživačke i
obrazovne svrhe izdaje Ministarstvo, rešenjem uz prethodno pribavljeno mišljenje zavoda.
Dozvoljene aktivnosti iz stava 1. ovog člana, na zaštićenom području obavljaju se u skladu
sa aktom o unutrašnjem redu i čuvarskoj službi.
Izveštaji istraživanja iz stava 1. ovog člana dostavljaju se Ministarstvu, zavodu i upravljaču
zaštićenog područja do kraja kalendarske godine.
Iznošenje divljih vrsta i/ili njihovih delova i derivata iz stava 1. ovog člana u
naučnoistraživačke svrhe vrši se na osnovu dozvole koju izdaje Ministarstvo, u skladu sa
članom 94. ovog zakona.
Na rešenje iz stava 1. žalba nije dozvoljena, ali se može pokrenuti upravni spor.
Zabranjena sredstva za hvatanje i ubijanje divljih životinja
Član 79
Zabranjena je upotreba određenih sredstava za hvatanje i ubijanje divljih vrsta životinja,
kojima se ugrožavaju i uznemiravaju njihove populacije i/ili staništa, narušava njihova
dobrobit a mogu prouzrokovati njihovo lokalno nestajanje.
Zabranjenim sredstvima se smatraju naročito:
1) zamke;
2) lepak;
3) hemijska sredstva tipa atraktanata;
4) upotreba živih životinja kao mamaca u lovu ptica i divljači;
5) samostreli, lukovi, strele odnosno drugo oružje sa tetivom, koje potiskom tetive ili druge
elastične materije izbacuje strelu ili drugi projektil;
6) lov ptica mrežama;
7) električne ubojite ili omamljujuće naprave;
Cool svetleće naprave;
9) ogledala i druge zaslepljujuće naprave;
10) odašiljači zvuka (magnetofoni, kasetofoni, audio rekorderi i plejeri i dr.) koji emituju
zvukove dozivanja, bola ili javljanja/oglašavanja;
11) naprave za osvetljavanje cilja;
12) optički nišani za noćni lov s mogućnošću elektronskog uveličavanja ili pretvaranja slike;
13) eksploziv;
14) otrovi ili omamljujući mamci;
15) automatsko oružje;
16) vazduhoplovi;
17) lov životinja vozilima na motorni pogon u pokretu;
18) druga sredstva utvrđena ostalim zakonima i ratifikovanim međunarodnim ugovorima.
Pojedina sredstva iz stava 2. ovog člana mogu se izuzetno i ograničeno koristiti u
naučnoistraživačke svrhe, a radi sprovođenja programa reintrodukcije, umatičenja,
monitoringa vrsta, premeštanja životinja, realizacije programa zaštite i očuvanja i u drugim
slučajevima u skladu sa posebnim zakonom.
Dozvolu za upotrebu sredstava iz stava 3. ovog člana izdaje Ministarstvo rešenjem, uz
prethodno pribavljeno mišljenje drugih nadležnih organa.
Na rešenje iz stava 4. žalba nije dozvoljena, ali se može pokrenuti upravni spor.
Mere zaštite migratornih vrsta
Član 80
Javni putevi i druge vrste saobraćajnica, telekomunikacioni i elektroenergetski sistemi,
hidrograđevinski i drugi objekti čijom se izgradnjom presecaju uobičajeni koridori dnevnonoćnih
i sezonskih migracija divljih životinja, prouzrokuje fragmentacija staništa ili na drugi
način remeti njihov normalan životni ciklus, grade se na način kojim se umanjuju negativni
efekti i primenom posebnih konstrukcijskih i tehničko-tehnoloških rešenja na samim
objektima i u njihovoj okolini, tokom izgradnje i u periodu eksploatacije.
Specijalna tehničko-tehnološka rešenja, koja omogućavaju nesmetanu i sigurnu
komunikaciju divljih životinja (ekološki mostovi, izgrađeni prolazi i prelazi, tuneli, propusne
cevi, jarkovi, sigurnosni i usmeravajući objekti, riblje staze i liftovi i dr.) kao i mere zaštite i
način održavanja tehničko-tehnoloških rešenja, propisuje ministar uz saglasnost ministarstva
nadležnog za poslove saobraćaja, rudarstva i energetike, poljoprivrede, šumarstva i
vodoprivrede.
Mere zaštite ptica i slepih miševa
Član 81
Stubovi i tehničke komponente srednjenaponskih i visokonaponskih vodova izvode se na
način da se ptice i slepi miševi zaštite od strujnog udara i mehaničkog ozleđivanja.
Lokacije strujnih generatora pokretanih vetrom (vetrenjače) utvrđuju se tako da se izbegnu
njihova važna staništa i putevi migracije.
Odredba stava 1. ovog člana ne odnosi se na gornje vodove železnica.
Pri izgradnji visokih objekata (vetrogeneratora, stubova, tornjeva, mostova i dr.) u blizini
ekološki značajnih područja neophodno je primenjivati tehničko-tehnološke mere pri čemu se
pre svega misli na osvetljavanje objekata, kako bi se izbegli negativni uticaji ovakvih
objekata.
Nije dozvoljeno korišćenje jakih svetlosnih izvora (reklamni rotirajući reflektori, laseri i slično)
usmerenih ka nebu osim ukoliko se oni koriste za potrebe bezbednosti i kontrole vazdušnog
saobraćaja.
Unošenje alohtonih vrsta
Član 82
Zabranjeno je unošenje alohtonih divljih vrsta i njihovih hibrida u slobodnu prirodu na
području Republike Srbije.
Izuzetno, unošenje iz stava 1. ovog člana je dozvoljeno ako je naučno i stručno dokazano i
prihvatljivo s gledišta zaštite prirode i održivog upravljanja, odnosno ako se unošenjem ne
ugrožava prirodno stanište autohtonih divljih vrsta.
Ministarstvo izdaje dozvolu iz stava 2. ovog člana na osnovu studije prihvatljivosti i studije o
proceni uticaja na prirodu, uz saglasnost ministarstva nadležnog za poslove poljoprivrede,
šumarstva i vodoprivrede.
Unošenje alohtonih divljih vrsta u kontrolisanim uslovima moguće je na osnovu dozvole koju
izdaje Ministarstvo rešenjem, po pribavljenom mišljenju zavoda ili druge ovlašćene naučne i
stručne organizacije da ne postoji opasnost po autohtone vrste, ukoliko dođe do slučajnog ili
namernog bega primeraka u slobodnu prirodu Republike Srbije.
Strane divlje vrste koje unošenjem i/ili širenjem ugrožavaju druge vrste i ukupnu biološku
raznovrsnost na području Republike Srbije proglašava invazivnim Ministarstvo, na osnovu
opšteprihvaćenih međunarodnih kriterijuma, naučnih saznanja i obaveza preuzetih iz
međunarodnih ugovora i međunarodnih dokumenata, na predlog Zavoda i drugih stručnih i
naučnih institucija, a po prethodno pribavljenom mišljenju ministarstva nadležnog za poslove
poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede
Aktom iz stava 5. ovog člana propisuju se mere kontrole i suzbijanja invazivnih vrsta.
Ministar može zabraniti ili ograničiti uvoz pojedinih alohtonih divljih vrsta radi držanja u
kontrolisanim uslovima, na osnovu procene opasnosti po autohtone divlje vrste, koju daje
zavod ili druga ovlašćena naučna i stručna organizacija.
Nenamerno unošenje alohtonih vrsta
Član 83
Ako dođe do nenamernog unošenja alohtonih divljih vrsta i njihovih hibrida u slobodnu
prirodu na područje Republike Srbije, ili ako postoji opravdana sumnja da će doći do takvog
unošenja, ministar propisuje mere postupanja u cilju uništavanja ili sprečavanja daljeg širenja
unetih alohtonih divljih vrsta i njihovih hibrida.
Premeštanje jedinki autohtonih vrsta
Član 84
Premeštanje jedinki autohtonih divljih vrsta u slobodnoj prirodi na teritoriji Republike Srbije,
može se vršiti na osnovu istraživanja i planskih dokumenata, u skladu sa ovim i ostalim
zakonima.
Premeštanje iz prethodnog stava može se vršiti pod uslovom da se istraživanjima utvrdi da
takav postupak ni na koji način ne ugrožava povoljan status populacija vrste, odnosno
dobrobit životinja.
Saglasnost na premeštanje jedinki autohtonih divljih vrsta u slobodnoj prirodi daje
Ministarstvo uz prethodno pribavljeno mišljenje zavoda.
Reintrodukcija divljih vrsta
Član 85
Reintrodukcija divljih vrsta u slobodnu prirodu na području Republike Srbije može se vršiti na
osnovu istraživanja, programa reintrodukcije i dozvole.
Pre svake reintrodukcije potrebno je uraditi studiju izvodljivosti i studiju procene uticaja na
životnu sredinu.
Obim i sadržaj studija iz stava 2. ovog člana određuje Ministarstvo na predlog zavoda.
Reintrodukcija divljih vrsta može se vršiti pod uslovom da se istraživanjima utvrdi da takav
postupak doprinosi povoljnom statusu vrste.
Dozvolu iz stava 1. ovog člana izdaje Ministarstvo rešenjem, uz prethodno mišljenje zavoda i
ministarstva nadležnog za poslove poljoprivrede i šumarstva.
Na rešenje iz stava 5. žalba nije dozvoljena, ali se može pokrenuti upravni spor.
Uslovi za držanje divljih životinja
Član 86
Divlje životinjske vrste mogu se držati u zatočeništvu radi sopstvenih potreba ili prikazivanja
javnosti u zoološkim vrtovima, akvarijumima, terarijumima ili sličnim prostorima, radi uzgoja,
prodaje i kupovine, samo ako im dobrobit nije ugrožena, odnosno ako im se obezbede
životni uslovi koji odgovaraju vrsti, rasi, polu, starosti kao i fizičkim i biološkim
specifičnostima, osobinama u ponašanju, odnosno zdravstvenom stanju životinja.
Zabranjeno je držanje divlje životinjske vrste u neprikladnim uslovima.
Divlje životinje iz stava 1. ovog člana obavezno se obeležavaju na propisani način.
Ministar saglasno sa ministrom nadležnim za poslove veterinarstva propisuje uslove koje
moraju ispunjavati zoološki vrtovi i drugi objekti i/ili prostori za držanje životinja u smislu
stava 1. ovog člana, uslove držanja, zabranu držanja pojedinih vrsta, programe obuke i
edukacije, kao i način obeležavanja i evidentiranja divljih životinja iz stava 1. ovog člana.
Obeležavanje iz stava 3. ovog člana vrše pravna i fizička lica (u daljem tekstu: ovlašćeni
obeleživač) koja ispunjavaju uslove za obeležavanje divljih životinja, na osnovu ovlašćenja o
obeležavanju od strane Ministarstva.
Ministar propisuje uslove koje treba da ispunjavaju ovlašćeni obeleživači iz stava 5. ovog
člana.
Poreklo primeraka strogo zaštićenih i zaštićenih divljih vrsta
Član 87
Pojedini primerci strogo zaštićenih i zaštićenih divljih vrsta mogu se držati u zatočeništvu radi
sopstvenih potreba ili prikazivanja javnosti u zoološkim vrtovima, akvarijumima, terarijumima
ili sličnim prostorima, uzgajati, prodavati i kupovati, pod uslovom da vlasnik ima dokaz o
poreklu, i da se radi o:
1) primercima koji su zakonito uvezeni;
2) primercima koji su zakonito stečeni pre nego što je vrsta zakonom zaštićena;
3) primercima odgajenim u za to registrovanim farmama, plantažama, centrima za
razmnožavanje;
4) primercima za koje vlasnik ima drugi dokaz o zakonitom sticanju, odnosno poreklu
primeraka.
Pod dokazom o poreklu iz stava 1. ovog člana podrazumeva se potvrda, uverenje, sertifikat,
uvozna ili izvozna dozvola, i/ili mišljenje stručne ili naučne organizacije o poreklu vrsta.
Dozvola za držanje divljih životinja
Član 88
Pravno lice, preduzetnik i fizičko lice koje postane vlasnik zaštićenih divljih životinja s
namerom njihovog držanja u zatočeništvu radi sopstvenih potreba ili prikazivanja javnosti u
zoološkim vrtovima, akvarijumima, terarijumima ili sličnim prostorima, radi uzgoja, prodaje i
kupovine, dužno je da u roku od trideset dana po sticanju vlasništva nad tim životinjama,
podnese zahtev Ministarstvu radi pribavljanja dozvole.
Pravno lice, preduzetnik i fizičko lice koje namerava da drži autohtone ili alohtone divlje
životinje u zatočeništvu radi sopstvenih potreba ili prikazivanja javnosti u zoološkim vrtovima,
akvarijumima, terarijumima ili sličnim prostorima, radi uzgoja, prodaje i kupovine, dužno je da
pribavi dozvolu Ministarstva.
Dozvola iz st. 1. i 2. ovog člana izdaje se u formi rešenja, ako podnosilac zahteva dokaže da
su ispunjeni propisani uslovi iz člana 86. i 87. ovog zakona.
Ukoliko se u postupku inspekcijskog nadzora u skladu sa ovim zakonom u toku važenja
dozvole iz stava 3. ovog člana, utvrdi da je zoološki vrt, odnosno drugi objekat i/ili prostor u
kome se drže životinje u smislu ovoga člana, prestao da ispunjava uslove na osnovu kojih je
dozvola izdata, Ministarstvo će istu ukinuti.
Ministarstvo vodi registar pravnih lica, preduzetnika i fizičkih lica iz st. 1. i 2. ovoga člana.
U skladu sa potvrđenim međunarodnim ugovorima, odgajivačnice u kojima se uzgajaju
određene zaštićene vrste, mogu da vrše prekogranični promet u komercijalne svrhe tih
zaštićenih vrsta samo pod uslovom da se registruju u nadležnom međunarodnom organu.
Na rešenje iz stava 3. ovog člana žalba nije dozvoljena, ali se može pokrenuti upravni spor.
Uzgoj divljih životinja
Član 89
Pravno lice, preduzetnik i fizičko lice koje namerava da uzgaja autohtone ili alohtone divlje
vrste životinja, a čije gajenje nije regulisano posebnim zakonom, dužno je da pribavi dozvolu
u skladu sa ovim zakonom.
Ako se u postupku izdavanja dozvole utvrdi da postoji opasnost po zdravlje ljudi, dobrobit
životinja i životnu sredinu, Ministarstvo može zatražiti od podnosioca zahteva iz stava 1.
ovog člana, da pre izdavanja dozvole izradi studiju o proceni uticaja.
Vlasnik divlje vrste životinje iz stava 1. ovog člana obavezan je da osigura da ta životinja ne
pobegne u prirodu i odgovoran je za štetu koju ta životinja prouzrokuje ako pobegne.
Trgovina divljim životinjama
Član 90
Pravno lice, preduzetnik i fizičko lice koje obavlja trgovinu živim autohtonim ili alohtonim
divljim životinjskim vrstama, dužno je da obezbedi odgovarajuće uslove za držanje životinja u
skladu sa ovim zakonom i drugim propisima i da vodi evidenciju o trgovini tim životinjama i
njihovom poreklu.
Trgovinom iz stava 1. ovog člana smatraju se prodaja i kupovina, sticanje u komercijalne
svrhe, izlaganje javnosti radi sticanja dobiti, korišćenje u svrhu sticanja dobiti, držanje radi
prodaje, nuđenje na prodaju ili prevoz radi prodaje, najam i razmena životinja.
Trgovina se može vršiti samo primercima uzgajanim u prijavljenim uzgajalištima ili koji imaju
dokaz o poreklu, kao i da je primerak ili pošiljka propisno obeležena.
Prilikom trgovine zaštićenim životinjama, prodavac, odnosno vlasnik je dužan da novom
vlasniku izda potvrdu o poreklu životinje, pismeno uputstvo o uslovima i načinu držanja
životinje i druge informacije koje su od značaja (higijena, ishrana, rasne odlike, karakter,
osnovna obuka, socijalizacija, održavanje kondicije i sl.) kao i račun.
Prihvatilište za divlje životinje
Član 91
U svrhu privremenog i/ili trajnog zbrinjavanja zaštićenih divljih životinja formiraju se
namenska prihvatilišta.
Prihvatilište u smislu ovog zakona je područje ili prostor sa objektima uređenim za
privremeno ili trajno zbrinjavanje jedinki divljih životinja koje nisu sposobne da se samostalno
brinu o sebi u kojem životinje mogu da provedu određeno vreme do trajnog rešavanja
njihovog zbrinjavanja.
Ministar saglasno sa ministrom nadležnim za poslove veterinarstva propisuje uslove koje
moraju ispunjavati prihvatilišta iz stava 1. ovog člana.
Za rad prihvatilišta iz ovog člana potrebna je dozvola, koju izdaje Ministarstvo rešenjem.
Na rešenje iz stava 4. ovog člana žalba nije dozvoljena, ali se može pokrenuti upravni spor.
Ministarstvo može osnovati prihvatilište iz ovog člana.
Oduzimanje divljih životinja
Član 92
Primerke divljih vrsta životinja koji se drže u zatočeništvu, gaje ili kojima se obavlja trgovina
suprotno uslovima iz čl. 86. do 92. ovog zakona, oduzima nadležni inspektor i izdaje potvrdu
o oduzimanju.
Oduzeti primerci iz stava 1. ovog člana se privremeno ili trajno zbrinjavaju u prihvatilište iz
člana 91. ovog zakona ili u zoološki vrt koji odredi ministarstvo.
Međusobna prava i obaveze u pogledu zbrinjavanja oduzetih primeraka iz stava 1. ovog
člana, regulišu se ugovorom zaključenim između Ministarstva i prihvatilišta, odnosno
zoološkog vrta.
Postupanje sa nađenim primercima zaštićenih divljih životinja
Član 93
Lice koje nađe zaštićenu divlju životinju dužno je da odmah obavesti najbližu veterinarsku
organizaciju i Ministarstvo o:
1) pronađenim mrtvim primercima zaštićenih divljih životinja,
2) primercima zaštićenih divljih životinja koje su bolesne ili ozleđene u meri da nisu sposobne
da samostalno prežive u prirodi.
Veterinarska organizacija dužna je da utvrdi uzroke uginuća pronađenih mrtvih strogo
zaštićenih divljih životinja.
Troškove postupka iz stava 2. ovog člana snosi Ministarstvo.
Ministarstvo može licu iz stava 1. ovog člana dozvoliti na njegov zahtev držanje bolesne ili
ozleđene životinje radi lečenja i oporavka.
Opravdane troškove nastale lečenjem životinje snosi Ministarstvo.
Svi primerci strogo zaštićenih divljih vrsta iz stava 1. ovog člana moraju biti obeleženi na
propisani način.
Ubijene ili na bilo koji drugi način usmrćene ili nađene strogo zaštićene vrste na teritoriji
Republike Srbije predaju se Prirodnjačkom muzeju na prepariranje, konzervaciju i čuvanje
čime postaju pokretna zaštićena prirodna dobra kao delovi biološkog nasleđa a koji imaju
naučni, obrazovni i kulturni značaj.
Prirodnjački muzej vodi evidenciju o vrstama iz stava 7. ovog člana.
Prekogranični promet zaštićenih vrsta
Član 94
Ministarstvo izdaje dozvolu za uvoz, izvoz, unos i iznos biljnih i životinjskih divljih vrsta,
njihovih delova i derivata zaštićenih na osnovu zakona, potvrđenih međunarodnih ugovora i
opšteprihvaćenih pravila međunarodnog prava.
Dozvola iz stava 1. ovog člana izdaje se pod sledećim uslovima:
1) da je pravo raspolaganja jedinkom vrste divlje životinje, gljive i biljke stečeno u skladu sa
zakonom;
2) da su životinje ili pošiljka obeleženi na propisani način;
3) da su preduzete sve mere za dobrobit životinja tokom prevoza.
Dozvola iz stava 1. ovog člana izdaje se i za vrste čiji jedan ili oba roditelja pripadaju divljoj
vrsti.
U skladu sa potvrđenim međunarodnim ugovorima i opšteprihvaćenim pravilima
međunarodnog prava, a u cilju zaštite vrsta iz stava 1. ovog člana ministar donosi pravilnik
kojim propisuje:
1) uslove pod kojima se obavlja uvoz, izvoz, unos, iznos ili tranzit, trgovina i uzgoj vrsta iz
stava 1. ovog člana;
2) izdavanje dozvola i drugih akata (potvrde, sertifikati, mišljenja);
3) spiskove vrsta, njihovih delova i derivata koji podležu izdavanju dozvola, odnosno drugih
akata;
4) vrste, njihove delove i derivate čiji je uvoz odnosno izvoz zabranjen, ograničen ili
obustavljen;
5) izuzetke od izdavanja dozvole;
6) sadržinu, izgled i način vođenja registra izdatih dozvola;
7) način obeležavanja životinja ili pošiljki;
Cool način sprovođenja nadzora i vođenja evidencije;
9) izradu izveštaja i dr.
Pri uvozu, izvozu, unosu, iznosu i tranzitu, žive životinje moraju se prevoziti i čuvati na način
kojim se ni najmanje ne ozleđuje ili oštećuje njihovo zdravlje ili se sa njima nehumano
postupa, u skladu s posebnim propisima.
Prijava prekograničnog prometa zaštićenih vrsta
Član 95
Uvoz, izvoz, unos, iznos i tranzit zaštićenih divljih vrsta, njihovih delova i derivata obavezno
se prijavljuje carinskoj službi, u skladu sa odredbama ovog zakona i drugim propisima.
Veterinarsko zdravstveni i fitosanitarni pregled i kontrolu pošiljki iz stava 1. ovog člana nad
kojima postoji nadležnost granične veterinarske i fitosanitarne inspekcije sprovodi se u
skladu s posebnim propisima. Granične prelaze na kojima se može obavljati uvoz, izvoz,
unos, iznos i tranzit zaštićenih vrsta, njihovih delova i derivata, kao i uslove u pogledu njihove
opremljenosti i osposobljenosti za obavljanje tih poslova, propisuje ministar nadležan za
poslove poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede uz saglasnost Ministra.
Carinska služba dužna je da prilikom uvoza, izvoza, unosa, iznosa i tranzita vrsta iz člana 94.
stav 1. ovog zakona pregleda odgovarajuće dozvole i overi prelazak granice u za to
predviđenoj rubrici obrasca dozvole.
U slučaju uvoza, izvoza, unosa, iznosa i tranzita carinska služba overava dozvole na način
propisan aktom o prekograničnom prometu zaštićenih vrsta iz člana 94. ovog zakona.
Ukoliko se prekogranični promet primeraka zaštićenih vrsta vrši suprotno propisanim
uslovima, primerke oduzima nadležni inspektor i izdaje potvrdu o oduzimanju.
Obaveze carinske službe
Član 96
Ako prilikom uvoza, izvoza, unosa, iznosa, ili tranzita carinska služba ne može da odredi
vrstu životinje, gljive ili biljke čiji uvoz ili izvoz podleže ograničenjima ili zabranama, može ih:
1) na trošak carinskog deklaranta (primaoca odnosno pošiljaoca robe), sama čuvati ili dati
nekome na čuvanje do utvrđivanja statusa vrste čiji uvoz, izvoz, reeksport ili tranzit podleže
ograničenjima;
2) prepustiti carinskom deklarantu do okončanja postupka, ali uz zabranu raspolaganja.
Carinska služba može od carinskog deklaranta zahtevati potvrdu da predmetna vrsta nije
pod zaštitom.
Vrste za koje carinska služba utvrdi da se uvoze, izvoze, unose, iznose ili da su u tranzitu
bez propisanih dozvola ili drugih dokumenata, privremeno se zadržavaju do okončanja
postupka.
U slučajevima iz stava 3. ovog člana izdaje se potvrda.
Vrste iz stava 3. ovog člana, predaju se na čuvanje, od strane ministarstva ovlašćenom
pravnom ili fizičkom licu, a mogu se ostaviti na čuvanje i carinskom deklarantu uz zabranu
raspolaganja.
Ako se propisana dozvola ili drugi zatraženi dokumenti ne dostave u roku od mesec dana
nakon privremenog zadržavanja ili u produženom roku koji može iznositi najduže dva
meseca, carinska služba donosi odluku o oduzimanju.
Ako se u postupku carinske kontrole utvrdi da se radi o vrstama za koje nema uvozne ili
izvozne dozvole, oduzimaju se, a o oduzetim vrstama izdaje se potvrda.
U slučajevima iz st. 3. do 7. ovog člana carinska služba dužna je da u najkraćem roku
obavesti Ministarstvo koje odlučuje o zbrinjavanju oduzetih vrsta, imajući u vidu odredbe
posebnih propisa i ratifikovanih međunarodnih ugovora.
Kada se vrste zaplene ili oduzmu, troškove (troškovi hrane, smeštaja, prevoza
Назад на врх Go down
Sponsored content





Zakoni i podzakonski akti - Page 6 Empty
ПорукаНаслов: Re: Zakoni i podzakonski akti   Zakoni i podzakonski akti - Page 6 Empty

Назад на врх Go down
 
Zakoni i podzakonski akti
Назад на врх 
Страна 6 of 6Иди на страну : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6

Permissions in this forum:Не можете одговорити на теме у овом форуму
PTICE PEVAČICE - FAUNE EVROPE :: BORBA ZA LEGALIZACIJU UZGOJA PTICA FAUNE EVROPE-
Скочи на: